Dziś mnóstwo osób poszukujących doskonałej metody promocji swoich
usług w internecie zastanawia się jak najszybciej i najtaniej
przyciągnąć jak największą liczbę odwiedzających na ich stronę
internetową. W większości chyba prawie wszyscy internetowi nowicjusze
myślą iż promocja online kończy się na stworzeniu domeny i jej
opublikowaniu. Niestety tak nie jest. Inaczej mówiąc strony które po ich
opublikowaniu zostały porzucone same sobie, z nadzieją iż na tym etapie
ich promocja internetowa dobiegła końca i potencjalni klienci bez trudu
wpadną na tą właśnie domenę, niezmiernie się mylą. Otóż promocja
internetowa (z reguły) rozpoczyna się po opublikowaniu witryny online.
Oto dwie najbardziej popularne metody promowania domen internetowych:
Marketing internetowy
Marketing internetowy ogólnie wiąże się z szerokim określeniem reklamy w
internecie. W naszym przypadku koncentrujemy się tylko i wyłącznie na
stronie promocyjnej internetowego marketing. Ta strona z reguły jest
płatną opcją na zwiększenie liczby odwiedzających naszą witrynę i wiąże
się w okół adopcji linków sponsorowanych. Linki sponsorowane znajdują
się już praktycznie wszędzie. Ich miejsce potrafimy dostrzec po prawej
stronie wyników wyszukiwanego przez nas tekstu w google, na portalach
informacyjnych i społecznościowych, oraz na hobbistycznych blogach. W
tej chwili najpopularniejszą metodą na zamontowanie własnego linku
sponsorowanego (i tym samym rozpoczęcie własnej kampanii promocyjnej)
jest Google Adwords. Niestety Google Adwords jest płatną metodą ale
zarazem najskuteczniejszą i najprawdopodobniej najtańszą z występujących
na rynku opcji internetowej reklamy.
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron to chyba najtańsza metoda na pomnożenie liczby
odwiedzających naszą witrynę. Niestety ta metoda jest zarazem tą która
wchodzi w kryterium skuteczności dopiero po jakimś czasie.
Pozycjonowanie stron www wymaga niezmiernej cierpliwości i zdolności
przestrzegania anty-spam procedury. Ponieważ wyszukiwarka Google jest
najczęściej używaną wyszukiwarką na rynku (szacuje się iż 70 procent z
wszystkich wyszukiwanych haseł w internecie przechodzi przez właśnie
Google), naszym celem jest by nasza domena internetowa znajdowała się
przynajmniej na pierwszej stronie wyszukiwanych haseł w Google. Aby to
się ziściło nowa witryna internetowa musi posiadać odpowiednią liczbę
linków przychodzących oraz musi się troszeczkę zestarzeć. Otóż, z reguły
im starsza witryna tym wyżej znajduje się ona w rankingach Google. Lecz
jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie, złotym kluczem jest także
zawartość naszej strony. Jeśli treści na naszej stronie są starsze od
treści innych konkurujących z nami stron to tym samym nasze szanse na
wyprzedzenie tych stron w rankingach Google są niezmiernie niższe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz